ONTMOET ONZE MENSEN
Binnen ‘Zorg door Contact’ vinden we het persoonlijk contact met onze medewerkers belangrijk. Dan weten wij wat hen bezighoudt en wat ze nodig hebben om kwaliteit van zorg te blijven leveren. Vanuit het persoonlijk contact stellen zij u centraal waarbij ze goed kunnen aansluiten bij uw vraag. Zij ondersteunen u om zo lang mogelijk in de thuissituatie te verblijven. We begrijpen namelijk als geen ander dat u graag op uw eigen wijze uw leven wil inrichten en de eigen regie over uw leven wil behouden. Daarbij is de rol van uw familie en vrienden belangrijk en wordt steeds belangrijker in hun rol als mantelzorger. We hebben oog voor de balans van de mantelzorger. We leveren zorg aan cliënten met verschillende culturele achtergronden en passen ons zoveel mogelijk aan bij de levenswijze van de ander. Binnen de zorgverlening maken we gebruik van de technologische (hulp)middelen, zoals diverse apps op het gebied van o.a. medicijn toediening, het beeldbellen.
We werken samen met de huisartsen, de praktijkondersteuners en apotheken. En we onderhouden goede contacten met de verschillende gemeentes. Door af te stemmen met de casemanagers dementie en het palliatief netwerk kunnen we ondersteuning bieden in kwetsbare situaties.
De zorg die wij verlenen gaat uit van die kwaliteit zoals we van onze professionals mogen verwachten en die we met u hebben afgesproken. De wijze waarop wij het contact aangaan en onderhouden van contact met onze medewerkers en met u is gebouwd op vertrouwen.
We vinden het belangrijk om onze medewerkers goed te kwalificeren. Wat hebben zij nodig om bekwaam en vaardig te blijven. Professionals die bekwaam en vaardig zijn om als team verantwoording te dragen, voor de kwaliteit van zorg en de zorg voor elkaar.
Daarom vinden we het belangrijk dat onze professionals geaccrediteerd zijn volgens de normen die beschreven staan in het kwaliteitsregister van de beroepsvereniging de V&VN.
Onze Missie & Visie: ‘Aandacht, persoonsgericht en liefdevol’
‘Zorg door Contact’ is een thuiszorgorganisatie die een spil is in de ketens van de eerstelijnszorg. We leveren zorg en begeleiding aan cliënten welke aansluit bij de cliëntvraag en ondersteunend is om zo lang mogelijk in de thuissituatie te verblijven. Daarbij gaan we uit van kwalitatief hoge zorg met behoud van waardigheid en trots van de cliënt. We werken samen met de mantelzorg en participeren met zorgverleners uit de keten. Inclusiviteit is een van onze pijlers, dat wil zeggen dat we zorg leveren aan cliënten van verschillende culturele achtergronden en passen ons zoveel mogelijk aan bij de levenswijze van de ander.
Wij benaderen medewerkers en cliënten respectvol met persoonlijke aandacht en oprechte belangstelling. De zorg die wij verlenen gaat uit van die kwaliteit zoals we van onze professionals mogen verwachten en die we met cliënten hebben afgesproken. Niet de groei maar warme zorg en behoud van de menselijke maat is onze opdracht.
Wij realiseren goed ondernemerschap waar wij onder verstaan dat we aansluiten bij dat wat medewerkers nodig hebben om met ons verbonden te blijven. Hoe passen de werkzaamheden bij de persoonlijke situaties van de verschillende medewerkers. Wat hebben zij nodig om bekwaam en vaardig te blijven, waarbij zij leiderschap tonen en verantwoording nemen voor het eigen leerproces. Professionals die bekwaam en vaardig zijn om als team verantwoording te dragen, voor de kwaliteit van zorg en de zorg voor elkaar.
Elke cliëntvraag wordt serieus genomen en door de eigen HBO-verpleegkundige wordt de indicatie gesteld. Op basis van deze indicatie wordt de zorg met de cliënt en de collega’s besproken en geleverd. De wijze waarop wij het contact aangaan en onderhouden met cliënten en medewerkers is gebouwd op vertrouwen.
Wij sluiten aan bij dat wat cliënten zelf kunnen. Vroegtijdige onderkenning (VTO) ondersteunt het stimuleren cliënten voor het voeren van de eigen regie. De cliënt kan zo lang mogelijk zelfstandig blijven in de eigen thuissituatie door gebruik te maken van handige hulpmiddelen en zorginnovatie. Door het toepassen van het 5A-model ondersteunen we zowel de zelfzorg van cliënten en is tevens de basishouding van hoe wij omgaan met elkaar.
Onze maatschappelijke betrokkenheid komt ook tot uiting in de keuze van de bedrijfsvorm, te weten: Maatschappelijke Besloten Vennootschap.
Erkenningen
We vinden het belangrijk om onze medewerkers goed te kwalificeren. Wat hebben zij nodig om bekwaam en vaardig te blijven. Professionals die bekwaam en vaardig zijn om als team verantwoording te dragen, voor de kwaliteit van zorg en de zorg voor elkaar. Daarom vinden we het belangrijk dat onze professionals geaccrediteerd zijn volgens de normen die beschreven staan in het kwaliteitsregister van de beroepsvereniging de V&VN.